اهمیت زیست شناسی توی کنکور تجربی ها
 
درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ خودتون خوش اومدید امیدوارم بتونیم به هم کمک کنیم و به همه اون بهترین ها برسیم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کنکوری های 92 و آدرس bia2konkoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 9785
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کنکوری های 92
پلی برای فردا




ب)تست طراحی کنید.این یه روش خیلی عالیه که در ابتدای کار شاید یه کم مشکل به نظر برسه ولی به تدریج عادت می کنید.این کار برای سریع زدن و خوب زدن زیست خیلی جواب میده. چون تو طراحی تست شما دنبال گزینه های غلط می گردید که این باعث میشه گزینه های غلط براتون آشنا باشه و سر آزمون اونا رو راحت تر تشخیص بدید.
تست هایی که طراحی می کنید ترجیحا ترکیبی و خیلی مفهومی باشن.مثلا وقتی سوال از یکی از فصل های سال دوم طرح می کنید گزینه هاش رو از فصل های دیگه دوم و سال سوم و پیش هم بیارید.
مثلا به این تست ها توجه کنید:
1-اولین دریچه قلبی ملخ متناظر با کدام قسمت لوله گوارش است؟(ترکیب گردش خون با گوارش)
2-
جانداری که کیسه معدی دارد......(گوارش سال دوم)
الف)طناب عصبی شکمی ندارد(اعصاب سال سوم) 
ب)می تواند دفاع اختصاصی داشته باشد(ایمنی سال سوم)
ج)گیاه خوار است (گوارش سال دوم)

ج)مواظب قیدها باشید.یکی از چرت و پرت ترین سوال های کل کنکور!!! همین سوال های اغلب، همه، برخی و .... هست که الحمدلله سال 89 خیلی کمتر از سال 88 بود. ولی بالاخره سواله دیگه و باید از همین اول باهاشون کنار بیایید و خوب یادشون بگیرید. یهترین روش هم اینه که برای قیدهای "اغلب" (که بیشتر بهشون گیر داده میشه) استثنا پیدا کنید اگه تونستید خودتون یا با کمک معلمتون، البته کتاب همایش زیست شناسی از  انتشارات دریافت کار رو براتون آسون کرده که قسمتی از کتاب هم توی سایت برای دانلود گذاشته شده قبلا
مثلا من هیچ وقت این جمله رو حفظ نکردم که "اغلب باکتری ها دیواره دارند" چون من یه باکتری می دونستم به اسم "مایکو باکتری" که دیواره نداشت.!!!!

3
.کجا مهمه،کجا به درد نمی خوره؟؟!!
به ترتیب فصل ها می گم براتون
فصل 1 و 2 سال دوم: این دوتا فصل از یه لحاظ خیلی مهم هستن ولی از یه لحاظ اصلا مهم نیستن.از این لحاظ مهم هستن که پایه خیلی از سوالا هستن و تو خیلی از سوالا اونم به طور غیر مستقیم به درد می خورن.دلیل کم بودن اهمیت شون هم اینه که سوال مستقیم به اون صورت ندارن.ولی شما در هر حال این دو فصل رو خوب بخونید.
فصل 3و4و5 سال دوم: فصل های عادی رو به مهم هستن و میشه سوالای خوبی ازشون طرح کرد خوب بخونید شون.
فصل 6 سال دوم: خیلی خیلی خیلی مهمه چون هم حجم فصل زیاده و هم مطالبش سنگینه هم میشه سوالای خوب و سخت ازش طرح کرد کلا به این فشل تا می تونید گیر بدید ضرر نمی کنید.
فصل 7 سال دوم: اینم مهمه ولی راحته! کل فصل تو سه تا شکل خلاصه شده که خیلی مهم هستن و تقریبا همیشه سوالات با محوریت این سه تا شکل مطرح میشه.
فصل 8 سال دوم: این فصل متوسط رو به مهمه مطالبش آسونه و راحت میتونید روش تسلط پیدا کنید نگران نباشید طراح هر چقدر هم حرفه ای باشه طرح سوال از این فصل براش آسون نیست چون مطالب سوال ساز زیاد نداره.
فصل ها 1و2و3و4 سال سوم: بازم مهم هستن و میشه سوالای خوبی ازشون طرح کرد نکته خاصی تو خوندن اونا به نظرم نمی رسه هر جور بخواهد دل تنگت بخوان!!
فصل 5 سال سوم: مثل فصل 1و2 سال دومه اگه یادتون باشه گفتم که این نوع فصل ها از این لحاظ که پایه هستن و ریشه خیلی ازسوالا تو این نوع فصل هاست مهم هستن ولی چون سوال مستقیم ندارن میشه زیاد بهشون گیر نداد فقط یاد بگیرید برای سوالای ترکیبی.
فصل 6و7 سال سوم: پایه ژنتیک هستن اگه خوب نخونید ممکنه تو ژنتیک لنگ بزنید.این دو فصل معمولا باهم یه سوال مستقیم دارن.
فصل 8 سال سوم: یکی از مهم ترین فصل های کل دوره دبیرستانه!!!!! حدود 4تا سوال مستقیم (یا گاهی بعضی غیر مستقیم) داره پس کل فصل توپ! و خطرناکیه مواظبش باشین تو این فصل هرچی یاد بگیرین بازم کمه.حتما هم باید اطلاعاتتون فراتر از کتاب درسی باشه.

فصل 9و10 سال سوم: گیاهی هستن دیگه! مبحثی که یه کم سخته و میتونه بچه ها رو خیلی اذیت کنه.این دوفصل رو علاوه بر اینکه خوب می خونید در کنار سایر فصل های گیاهی از سال دوم حتما یه بار مرور کنید.

فصل 11 سوم: بازم از اون فصلایی که مطالبش اذیت کننده نیست(مثل فصل 8 دوم) فقط یه سری مطالب مهم و یه کم مشکل داره که باید اونا رو خوب بخونید.از جمله چرخه ها مثل چرخه فولیکولی و .... و هورمون ها. هورمون ها رو تو این فصل بعد از خوندن یه بار با فصل 4سوم مرور کنید.
فصل 1و2: نکته خاصی به نظرم نمی رسه که بگم ولی خوب بخونید این دو فصل معمولا سوال مستقیم دارن که خیلی هم سخت نیست و می تونید با خوب خوندن اون سوال رو برای خودتون بیمه کنید.
فصل 3و4 پیش: هر ده سال از این دوفصل به زور یه سوال میاد!!!! منظورم اینه که زیاد مهم نیستن ولی شما بخونید چون ممکنه امسال سوال بیاد و آسون هم باشه.
فصل5 پیش: واقعا مهمه. سال 87 سه تا سوال مستقیم اومد سال ما هم دقیقا یادم نیست ولی سوال ازش خوب اومده بود.یکی از سوالاش هم مثل فصل 8 سوم کمرشکنه!!!! پس باید تو مباحث محاسباتی این فصل اطلاعاتتون رو از سطح کتاب درسی فراتر ببرید.
فصل 6و7 پیش: مثل همون فصل 3و4 پیش هستن با این تفاوت که اینن دوتا یه کم مهم تر هستن و میشه یه سوال ازش تو کنکور مطرح کرد.البته طراح هر چقدر هم زور بزنه!!!! نمی تونه سوال خیلی جالبی از این فصل طرح کنه پس دست به دامن مطالب حفظی میشه.
فصل 8 پیش: باز هم از مهم ترین فصل های پیش رو این فصل وقت بذارید بد نمی بینید.واقعا هم مهمه و هم سخته خوب روش تمرکز کنید و سعی کنید مفهومی تر بخونید و همه جاش رو بفهمید.
فصل9و10و11: تا می تونید تو این فصل ها از حفظیاتتون استفاده کنید.واقعا هم مهم و پرسوالند و واقعا می ارزه که وقت بذارید و چند بار بخونید.تو این فصل مواظب قیدهای همه، اغلب و ... باشید.

منبع:پاتوق کنکوری های تجربی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 17:58 ::  نويسنده : امیر